National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Collision detection in 3D space
Grulich, Jan ; Matoušek, Radomil (referee) ; Lang, Stanislav (advisor)
Práce se zabývá detekcí kolizí v 3D simulačním prostoru. V první části jsou popsány nejpoužívanější algoritmy pro detekci, stejně jako některé knihovny hotových řešení. Druhá část práce obsahuje popis testovacího softwaru vytvořeného na základě knihovny OpenGL, včetně popisu důležitých částí. V poslední části práce jsou také prezentovány výsledky testování a porovnání vybraných algoritmů na vytvořených testovacích úlohách.
Raytracing for GPUEngine
Novák, David ; Milet, Tomáš (referee) ; Starka, Tomáš (advisor)
The main goal of this thesis is ray tracing optimization, especially with the use of acceleration data structure. It'll be focused on discretion about various structure build strategies and their traversal. Different algorithms on the CPU and on the GPU will be implemented and compared in the thesis, specifically will be compared the speed of build and final structure quality, which have a direct influence on ray tracing performance. A ray tracing application will be implemented for the purpose of the acceleration structure quality test. A part with acceleration structure building will be added to GPUEngine library.
Raytracing for GPUEngine
Novák, David ; Milet, Tomáš (referee) ; Starka, Tomáš (advisor)
The main goal of this thesis is ray tracing optimization, especially with the use of acceleration data structure. It'll be focused on discretion about various structure build strategies and their traversal. Different algorithms on the CPU and on the GPU will be implemented and compared in the thesis, specifically will be compared the speed of build and final structure quality, which have a direct influence on ray tracing performance. A ray tracing application will be implemented for the purpose of the acceleration structure quality test. A part with acceleration structure building will be added to GPUEngine library.
Collision detection in 3D space
Grulich, Jan ; Matoušek, Radomil (referee) ; Lang, Stanislav (advisor)
Práce se zabývá detekcí kolizí v 3D simulačním prostoru. V první části jsou popsány nejpoužívanější algoritmy pro detekci, stejně jako některé knihovny hotových řešení. Druhá část práce obsahuje popis testovacího softwaru vytvořeného na základě knihovny OpenGL, včetně popisu důležitých částí. V poslední části práce jsou také prezentovány výsledky testování a porovnání vybraných algoritmů na vytvořených testovacích úlohách.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.